reception

Vanliga frågor & svar

Vad har ni för parkeringsmöjligheter och kostar det något?

Vi har ett fåtal platser på hotellets innergård som är tillgängliga för våra gäster. Man kan tyvärr inte boka dessa i förväg så det är först till kvarn som gäller. Vi behöver även dubbelparkera bilarna om det blir fler så man behöver även lämna ifrån sig nyckeln till receptionen efter parkering. Vi kan självklart hjälpa till att parkera er bil om ni så önskar. Dessa platser är främst avsedda för er som inte planerar att använda er bil under er vistelse. Kostnaden är 240:- per natt och man kan ha sin bil ståendes till kl 11 den dag man checkar ut.

Finns det hiss på hotellet?

Vi har en hiss av äldre (och liten) modell som rymmer två personer. Den är tyvärr inte handikappsanpassad och rymmer heller inte större barnvagnar som inte går att fälla ihop. Hissen går heller inte till första våningen.

När kan jag checka in? 
Vi har garanterad incheckning från klockan 15:00 men man kan självklart checka in senare om man så önskar. Vi har bemannat dygnet runt men om man kommer senare än 23:00 kan det vara bra att höra av sig så att vi vet att ni kommer.

Kan jag checka in tidigare än 15:00?

Vi kan inte garantera detta men det går självklart bra om rummet är klart innan 15:00, detta kan vi dock inte veta förrän just den dagen. Annars går det självklart bra att ställa av sig väskorna hos oss och ge er ut på stan så länge medans vi städar klart ert rum.

När ska jag checka ut?

Vi har ordinarie utcheckningstid klockan 11:00. Om vi inte är i behov rummet just då kan ni självklart stanna lite längre men senast till klockan 14:00 på avresedagen. Detta är i mån av tillgång och det tillkommer en extra avgift på 100:- per timme efter 11:00 i så fall.

Ingår frukost och mellan vilka tider är det?

Frukost ingår alltid och är mellan 07:00 - 09:30 på vardagar och 07:00-10:30 på helger. Under högsäsong och vid speciella tillfällen (som t.ex. konserter) rekommenderar vi er att försöka komma ner så tidigt som möjligt för att kunna avnjuta er frukost i lugn miljö.

Finns det laktos- och glutenfria alternativ?

Ja, det finns flera laktosfria alternativ och vi har även glutenfritt rostbröd. Om ni önskar något annat specifikt kan vi själklart fixa det men det tillkommer i så fall en avgift för detta. 

Finns det gym på hotellet?

Nej tyvärr

Får man ha hund/husdjur med sig?

Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot husdjur av hänsyn till andra gäster.

Får man ta med sig gäster till rummet?

Vänner får självklart hälsa på men detta ska anmälas i receptionen och efter klockan 22:00 tillåts bara de gäster som rummet är bokat för.